Karty w W-39 |
Autor |
Wiadomość |
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"

Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 1942 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
Co prawda z tym dowodzeniem po stronie PSZ nie zawsze było najlepiej - patrz pierwszy szturm na MC; dopiero zmiana taktyki przyniosła efekty.
Tu BTW: zarówno Maczek jak i Skibiński oraz Sosabowski to byli oficerowie DYPLOMOWANI (po Wyższej Szkole Wojennej), a Anders już nie...
Może to zabrzmi trochę polskochwalczo a może i bardziej "zadofalnościowo", to jednak uważam, że gdyby 8 Armią dowodził Maczek a nie Monty, to DAK nie wydostałby się spod El Alamein w ogóle i kampania afrykańska skończyłaby sie pół roku wcześniej |
_________________ Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!
[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]
Kosovo i Metohija je Srbija! |
|
|
|
 |
Wojpajek
Major


Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1978 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
Cytat: | Może to zabrzmi trochę polskochwalczo a może i bardziej "zadofalnościowo", to jednak uważam, że gdyby 8 Armią dowodził Maczek a nie Monty, to DAK nie wydostałby się spod El Alamein w ogóle i kampania afrykańska skończyłaby sie pół roku wcześniej |
Pięknie Powiedziane |
_________________ Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`] |
|
|
|
 |
slowik
Major

Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 1675 Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
nie jestem zle nastawiony do Polakow.
jestem tylko zle nastawiony na popelniany blad oceny "swoich" i "wroga": zawsze sie wychodzi z zalozenia ze swoj byl dobry, bitny, bohaterski a jak nie to byly to wyjatki. a wrog raczej odwrotnie, wygral dlatego ze bylo go wiecej lub mial lepsza bron albo zaskoczyl. nie byl bohaterski lub bitny (nawet nie napisze ze zolnierz wroga mogl byc dobry w swoim fachu). tu tez sa niby wyjatki. wytaczane sa wtedy tez przewaznie tylko pozytywne przyklady i oczywiscie negatywne przyklad wroga
chodzilo mi o porownanie wyszkolenia i mozliwosci bojowych zolnierza niemieckiego i polskiego tylko z czasu kampanii wrzesniowej 39. i co wazne chodzi tylko o ocene militarna, nie ideologoczna lub moralna. |
Ostatnio zmieniony przez slowik Śro 09 Mar, 2005, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Wojpajek
Major


Dołączył: 04 Maj 2004 Posty: 1978 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
Cytat: | wygral dlatego ze bylo go wiecej lub mial lepsza bron albo zaskoczyl. |
A tak nie było w Kampanii Wrześniowej z Niemcami?
Cytat: | chodzilo mi o porownanie wyszkolenia i mozliwosci bojowych zolnierza niemieckiego i polskiego tylko z czasu kampanii wrzesniowej 39. |
Oczywiście zdolność bojową Niemcy mieli lepszą jeśli dywizja mogła liczyć na potęrzne wsparcie artylerii i lotnictwa. A niestety w II WŚ nie zawsze wyszkolenie szło w parze ze sprzętem na składzie armii.
NIe wiem czy tej dyskusji RK nie nakarze nam prowadzić gdzi inndziej, bo już trochę (choć częściwo) wychodzimy poza obszar tego tematu... |
_________________ Gdzie są kwiaty z dawnych lat?
[`] [`] [`] |
|
|
|
 |
slowik
Major

Dołączył: 08 Lis 2004 Posty: 1675 Skąd: ur.: Torun; zamieszkania: Wieden
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
tak wojpajek, ale chodzi o to ze nie tylko to
np. we francji dwa pierwsze punkty nie maja juz zastosowania, jak tu ocenic niemieckie wojska (i tylko je a nie francuskie)?
uwazam ze niem. droga do sukcesu bylo jeszcze kilka innych faktorow ktore sie jako strona "wroga" nie bierze pod uwage.
a po drugie przy ocenie zolnierza nie chodzi o dzialalnosc calej dywizji. a i tu dzialanie musi byc skoordynowane sprawnie..
oj chyba bedize kazal |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14532 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 09 Mar, 2005
|
|
|
tak tak to już dyskusja chyba nie na temat |
|
|
|
 |
Darth (ocenzurowany)
"Global Thermonuclear War"

Dołączył: 12 Sty 2005 Posty: 1942 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 10 Mar, 2005
|
|
|
A tak w ogóle to pomysł z kartami walki raczej nasuwa mi rozwiąznie z pierwszego "Piotrkowa" (czyli mutacji pierwotnej wersji B-35), zaopżyczony z Tannenbergu (ale tylko 3 rodzaje kart zamiast 4) - może raczej coś w tym stylu? |
_________________ Oh, Mother Russia, union of lands,
Will of the people strong in command.
Oh, Mother Russia, union of lands -
Once more victorious the Red Army stands!
[Sabaton - The art of War - Panzerkampf]
Kosovo i Metohija je Srbija! |
|
|
|
 |
Tomasz Kornaszewski
Plutonowy

Dołączył: 24 Sie 2005 Posty: 136 Skąd: Killearn, Stirlingshire
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2006
|
|
|
Witam
Wydaje mi się, że jednak w 1939 nie chodziło o rażąco niski poziom wyszkolenia polskiego żołnierza, a o inne czynniki, które spowodowały klęskę wrześniową.
Chodzi przede wszystkim o fatalne dowodzenie na szczeblu Głównodowądzącego, niedopracowany plan "Zachód", zakaz porozumiewania się dowództw poszczególnych armii no i fatalne w skutkach odejście od podstawowej zasady sztuki wojennej - "obrona może być prowadzona tylko przez ograniczony czas i nigdy nie prowadzi do zwycięstwa; zwycięstwo osiąga sie tylko i wyłącznie poprzez ofensywę".
Lotnictwo niemieckie było silne, ale nie było wszechmocne.
Czołgi niemieckie miały podsatwowy atut - miały silnik, który pozwalał im wymanewrować i obejść obronę polską. Gdy napotykały na przygotowaną obronę ponosiły duże straty i niewiele mogły wskórać.
Epizod bitwy pod Mokrą mógł się zdażyć, gdyż Wołyńska BK w noc poprzedzającą wybuch wojny zmieniła pozycje. Niemcy nic o tej zmianie nie wiedzieli więc w pierwszej fazie nie rozpoczęli od przygotowania artyleryjskiego ani nalotu lotniczego. Dywizja pancerna wchodziła do walki cząściami co pozwoliło polskim żołnierzom na "przyzwyczajenie" się do wojny. A dowódca niemiecki, który pchał czołgi do kolejnych ataków nie był idiotą, a jedynie opierał się na danych wywiadu, które stwierdzały, że w tym rejonie nie będzie oporu.
Nie sądzę, żeby jakieś kolejne zmiany dotyczące broni pancernej czy lotnictwa były konieczne. A zwiększenie możliwości przełamania przez wojska pancerne i tak daje Niemcom olbrzymie fory. Ja chciałbym tylko przypomnieć, że wg doktryny Blitzkriegu przełamania dokonuje piechota, a dopiero potem do działania przystępują wojska pancerne. |
|
|
|
 |
Mardok
Chorąży


Dołączył: 15 Kwi 2004 Posty: 431 Skąd: Warszawa/Kielce
|
Wysłany: Czw 13 Kwi, 2006
|
|
|
We wrzesniu wprowadzono zmiany ponieważ do tej pory mogles sie zastawic jesnym batalionem piechoty i powstrzymywales poscig ktory wykonywaly jednostki niemieckie. wyobraz sobie sytuacje. umiejetnie grajac sprawiasz ze niemcy uderzaja w mur i jesli zyskuja teren to jeden heks.
przez pozycje batalionu polskiego wycofuje sie po walce pułk piechoty a za nim w poscigu idą 2 bataliony czołgów ze wsparciem. i co czy ten poslki batalion by powstrzymał niemców? ( dodtakowo widzieli ze cały puł piechoty uciekał przed niemcami.
a poza tym owe przełamanie pancerne urozmaica grę. od gracza polskiego beddzie to wymagało umiejętności aby nie dać się okrążyć. |
_________________ "Gdyby mi pozwolono, sam bym zepchnął Niemców, a potem Brytyjczyków do kanału La Manche i urządziłbym drugą Dunkierkę" G. S. Patton |
|
|
|
 |
Filing
Plutonowy

Dołączył: 09 Sty 2008 Posty: 160 Skąd: Miechów
|
Wysłany: Pon 10 Mar, 2008
|
|
|
Mardok napisał/a: | We wrzesniu wprowadzono zmiany ponieważ do tej pory mogles sie zastawic jesnym batalionem piechoty i powstrzymywales poscig ktory wykonywaly jednostki niemieckie. wyobraz sobie sytuacje. umiejetnie grajac sprawiasz ze niemcy uderzaja w mur i jesli zyskuja teren to jeden heks.
przez pozycje batalionu polskiego wycofuje sie po walce pułk piechoty a za nim w poscigu idą 2 bataliony czołgów ze wsparciem. i co czy ten poslki batalion by powstrzymał niemców? ( dodtakowo widzieli ze cały puł piechoty uciekał przed niemcami.
a poza tym owe przełamanie pancerne urozmaica grę. od gracza polskiego beddzie to wymagało umiejętności aby nie dać się okrążyć. |
Święte słowa |
|
|
|
 |
Piotr Marciniak
Plutonowy

Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 133 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013
|
|
|
Witam
Karty do W-39 to dobry pomysł
Nawet mam pomysł, a projekt się zrobi .
Oczywiście jak każda nowa rzecz w systemie musi być stonowana i nie inwazyjna dla systemu, a wprowadzić element który spowoduje ze gra stanie się żywsza i zaskakująca .
Np: Na początek mogę powiedzieć ze planuje zrobić Trzy stosy kart
- 1 Stos Bitewny dla Polaków i Niemców (wyciągane czasie obliczania potyczki)
-2 Stos ogólny "Wydarzenia" (wyciągany w czasie początku każdej tury)
-3 Stos Doświadczenia dla Niemców i Polaków ( wyciągane po walce)
Szczegóły później jak już coś będę miał.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)

Pomógł: 5 razy Dołączył: 15 Mar 2004 Posty: 14532 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
Radosław Kotowski
Podporucznik


Dołączył: 27 Lut 2012 Posty: 692 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 04 Lut, 2013
|
|
|
Nie jestem zwolennikiem kart .
Wydają mi się niepotrzebnym dodatkiem , wystarczy że jako dowódca wyznaczam siły i punkt ciężkości natarcia lub obrony , grupy osłonowe itd .. |
|
|
|
 |
Khamul
St. sierżant


Dołączył: 28 Cze 2004 Posty: 324 Skąd: Będzin
|
|
|
|
 |
hofner
Kapitan

Dołączył: 05 Lut 2011 Posty: 1129 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: Pon 04 Lut, 2013
|
|
|
[quote="Piotr Marciniak"]Witam
Karty do W-39 to dobry pomysł
Nawet mam pomysł, a projekt się zrobi .
Oczywiście jak każda nowa rzecz w systemie musi być stonowana i nie inwazyjna dla systemu, a wprowadzić element który spowoduje ze gra stanie się żywsza i zaskakująca .
Np: Na początek mogę powiedzieć ze planuje zrobić Trzy stosy kart
- 1 Stos Bitewny dla Polaków i Niemców (wyciągane czasie obliczania potyczki)
-2 Stos ogólny "Wydarzenia" (wyciągany w czasie początku każdej tury)
-3 Stos Doświadczenia dla Niemców i Polaków ( wyciągane po walce)
Szczegóły później jak już coś będę miał.
Ten pomysł mi sie nie podoba.Jestem za kartami ewentualnie jeśli ich zagrywanie daje stronie jakieś korzyści dla atakującego lub przy zagrywce obrońcy straty atakującego.np
często przytaczany na forum silny szturm lub zdeterminowana obrona..
do Ad1..to nie rozumiem czemu to by miało służyć?
Ad2 Mowa o wydarzeniach historycznych?? Grę rozgrywamy jednak po to by chodź troszkę zmienić bieg bitwy
AD3.Jak w ciągu jednego etapu..Polacy czy Niemcy mogli zdobyć doświadczenie
Pomimo pewnych zalet jestem przeciwny kartom. |
|
|
|
 |
Piotr Marciniak
Plutonowy

Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 133 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
Witam
Pamiętajcie ze nikt wam nie karze grać tymi kartami
Ja nie wymagam od wodza aby zrobił karty do W-39
Po prostu pomyślałem ze fajnie by był zrobić coś takiego dla siebie i podzielić się z tym .
A ze napisałem na forum o stosach bitewnych i itp, to była pierwsza myśl jak ja to zamierzam zrobić,
Nie wiem czy to zadziała do tego systemu, ale dlaczego nie spróbować zrobić , przetestować
Np : zrobiłem żetony Pociągów pancernych dla siebie i dla was , tylko ze żetonów ja nie mogę publikować (prawa zastrzeżone)
a karty to co innego .
Ale i tak się ciesze ze poruszyłem towarzystwo, nawet w negatywna reakcje |
|
|
|
 |
Piotr Marciniak
Plutonowy

Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 133 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 05 Lut, 2013
|
|
|
[quote="hofner"] Piotr Marciniak napisał/a: | Witam
Karty do W-39 to dobry pomysł
Nawet mam pomysł, a projekt się zrobi .
Oczywiście jak każda nowa rzecz w systemie musi być stonowana i nie inwazyjna dla systemu, a wprowadzić element który spowoduje ze gra stanie się żywsza i zaskakująca .
Np: Na początek mogę powiedzieć ze planuje zrobić Trzy stosy kart
- 1 Stos Bitewny dla Polaków i Niemców (wyciągane czasie obliczania potyczki)
-2 Stos ogólny "Wydarzenia" (wyciągany w czasie początku każdej tury)
-3 Stos Doświadczenia dla Niemców i Polaków ( wyciągane po walce)
Szczegóły później jak już coś będę miał.
Ten pomysł mi sie nie podoba.Jestem za kartami ewentualnie jeśli ich zagrywanie daje stronie jakieś korzyści dla atakującego lub przy zagrywce obrońcy straty atakującego.np
często przytaczany na forum silny szturm lub zdeterminowana obrona..
do Ad1..to nie rozumiem czemu to by miało służyć?
Ad2 Mowa o wydarzeniach historycznych?? Grę rozgrywamy jednak po to by chodź troszkę zmienić bieg bitwy
AD3.Jak w ciągu jednego etapu..Polacy czy Niemcy mogli zdobyć doświadczenie
Pomimo pewnych zalet jestem przeciwny kartom. |
-Pierwszy Stos bitewny - Było by to stosy z kartami przed bitewnymi ,1kartę wyciąga strona polska drugą niemiecka
Karty były by- Dodatnie, ujemne i bez efektu.
Np: Dodatni dla polaków:"Dzięki dobrym namiarom polskich obserwatorów artyleryjskich, wsparcie artylerii wzrosło o 0,3 (modyfikatora) dla całego modyfikatora
Ujemny dla polaków " Z powodu pęknięcia iglic i innych usterek ,wsparcie artyleryjskie spadło o 0,2 od sumy modyfikatory ognia artylerii.
Bez efektu - czyli nic się nie stało
-drugi stos dotyczył by wydarzeń podczas fazy ruchu pogody zaopatrzenia itp
Np : podobnie jak u góry z efektami
Dodatni dla Niemców : "Dzięki działaniom 9-Kolumny każda polska jednostka przekraczające skrzyżowanie na dużej drodze traci 1 PR
3 .... jeszcze tego nie rozpłomieniłem
to na tyle . |
|
|
|
 |
Komendant
Plutonowy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 197 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 22 Paź, 2017
|
|
|
Planuję w rozgrywce spróbować pomysłu z kartami.
Jeden dzień jedna karta losowana. Możliwość wykorzystania uzależniona jest od rzutu na prawdopodobieństwo. Na etap 3 razy można próbować zagrać kartę. Niewykorzystana karta przechodzi na kolejny etap.
Poniżej projekt. Jak się podoba?
 |
|
|
|
 |
Grisznak
Porucznik


Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 748 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
Jestem za, to jest dobry pomysł, widziałem go w kilku grach i podobał mi się. |
_________________
The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it! |
|
|
|
 |
Komendant
Plutonowy

Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Sty 2007 Posty: 197 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 23 Paź, 2017
|
|
|
To się cieszę. Planuje by kart było 30 w stosunku 2:1 dla Polaków. Wrzucę propozycje niebawem.
[ Dodano: Pią 12 Sty, 2018 ]
Na podstawie pomysłów z forum i własnych tworzę listę kart zdarzeń. Dziennie losowana będzie jedna karta. Każda będzie też miała określone prawdopodobieństwo zagrania w konkretnym przypadku (rzut kośćmi).
20 kart dla Polski i 10 dla Niemiec.
Proszę o pomoc w uzupełnieniu i uwagi.
Cytat: |
L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
1. DETERMINACJA OBROŃCÓW Wybrana broniąca się jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Broniący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
2. DETERMINACJA OBROŃCÓW Wybrana broniąca się jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Broniący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
3. DETERMINACJA ATAKUJĄCYCH Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Atakujący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
4. DETERMINACJA ATAKUJĄCYCH Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje modyfikator +2 na swoją korzyść. Atakujący ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
5. CHMURY NAD CELEM Na koniec swojej tury rozłóż na 3 polach żetony „Chmury”. W obszarze 3 pól od żetonu nie może działać lotnictwo nieprzyjaciela.
6. CHMURY NAD CELEM Na koniec swojej tury rozłóż na 3 polach żetony „Chmury”. W obszarze 3 pól od żetonu nie może działać lotnictwo nieprzyjaciela.
7. BRAK PALIWA Oddziały wybranej dywizji pancernej w najbliższej fazie ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 1 pole.
8. BRAK PALIWA Oddziały wybranej dywizji pancernej w najbliższej fazie ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 1 pole.
9. ZA WSZELKĄ CENĘ Wybrany stos nie musi się wycofywać w wyniku ucieczki, ale ponosi straty jak za okrążenie.
10. KRWAWY POŚCIG Dzięki niej za każde pole ucieczki nasz przeciwnik traci 1 PS (tylko 1 oddział w stosie) warunkiem jest wykonanie pościgu. Tej karty używamy przed walką (albo po gdy już wiemy kto wygrał <?>).
11. ZASADZKA PPANC Podwójne straty atakującego odpisywane w czołgach. Tylko dla jednostki kawalerii broniącej się w umocnieniach
12. NOCNY ATAK NA BAGNETY Wybrana atakująca jednostka lub stos otrzymuje przesunięcie o 3 kolumny na swoją korzyść. Obrońca ponosi dwa razy większe straty, a jeśli nie poniósł strat to traci 1 poziom.
13. SZALONA ODWAGA Jednostka ta kosztem eliminacji czyni broniony heks nieprzejezdnym przez dwa etapy. Tylko dla jednostki broniącej się w umocnieniach stałych i posiadającej przynajmniej 2 poziomy.
L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
14. BŁĘDNE KOORDYNATY Dodaj połowę modyfikatorów (zaokrąglone w górę) artylerii wroga na swoją korzyść. Podczas walka jednostek wroga, które wspiera artyleria.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
NIEMCY
21. PANIKA Jednostka lub stos automatycznie ulega panice przy udanym ataku lotniczym. W ataku na muszą uczestniczyć przynajmniej 3 jednostki lotnictwa szturmowego
22. PANIKA Jednostka lub stos automatycznie ulega panice przy udanym ataku lotniczym. W ataku na muszą uczestniczyć przynajmniej 3 jednostki lotnictwa szturmowego
23. BRAK ROZKAZÓW Oddziały wybranej dywizji przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 2 heksy.
24. BRAK ROZKAZÓW Oddziały wybranej dywizji przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się maksymalnie o 2 heksy.
25. UCHODŹCY NA DROGACH Na 4 wybranych heksach z drogą rozłóż żetony „Zator”. Koszt przejścia przez takie pole wynosi +3PR.
26. CZOŁGI W MGLE Wybrany stos oddziałów pancernych może zignorować strefę kontroli nieumocnionych oddziałów wroga (tylko 1 pole).
L.p. Nazwa Opis Wymagania Szansa
27. PARALIŻ DOWODZENIA Oddziały wybranej armii przeciwnika podczas następnej fazy ruchu mogą poruszyć się połową PR.
28. SKONCENTROWANY ATAK Wybrany oddział (stos) nie ma obowiązku atakowania wszystkich sąsiednich pól, ani rozbijania swoich sił na atak w przypadku gdy styka z 2 lub więcej oddziałami wroga.
Może skupić całość swych sił do ataku na 1 odział.
29. BLITZKREIG Atakujący otrzymuje dodatkowy modyfikator +2 oraz po ataku może wykonać pościg o 1 pole więcej. Wycofujące się jednostki wroga ulegają panice. Podczas ataku w którym jednocześnie uczestniczą jednostki pancerne, piechota, artyleria i lotnictwo.
30.
|
|
|
|
|
 |
|