Taktyka i Strategia - Forum Strona GłównaTaktyka i Strategia - Forum Strona Główna

To forum wykorzystuje pliki cookies do zapamiętywania spersonalizowanych preferencji.
Ustawienia dotyczace plików cookies można zmienić samodzielnie w przegladarce internetowej.
Szczegóły na stronie Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji.


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload


Poprzedni temat «» Następny temat
Hastings, Fulford, Stamford Bridge 1066
Autor Wiadomość
woj1982
Plutonowy


Dołączył: 20 Sie 2007
Posty: 136
Skąd: włocławek
Wysłany: Czw 02 Mar, 2017   

Rozproszenie.wszystko masz w instrukcji.
 
     
Goldi
Szeregowy


Dołączył: 18 Cze 2015
Posty: 28
Skąd: Krakow
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

Stamford Bridge
Gdzie mam wystawic dowodcow Haralda III i Tostiga? Na jakich polach?
No i jeszcze pytanie....warunki zwyciestwa Anglosasow - 10pz za nieprzepuszczenie zadnego odzialu przez rzeke....

Ale przeciez sily Haralda III bylu podzielone i kilka oddzialow pilnowalo przeprawy od strony Yorku

I co oznacza zapis 3625 (2)...itd, nr. pola to jasne ale 2 w nawiasie??
 
     
stanley
Porucznik


Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 897
Wysłany: Pon 14 Sie, 2017   

1. Dowolnie wokół wyznaczonych pól 2927(1), 3129(1), 3830(1), 4029(1)
3. 2927(1) oznacza że rozstawiasz na tym polu i 1pole w około
 
     
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Nie 29 Paź, 2017   Walka przez rzekę

Gram teraz w Fulford. Na mapie są kontrowersyjne hexy przy strumyku. Np. 2419 lub 3221. Jeżeli dochodzi do walki przez rzekę to atakujący nie wydaję więcej PR, jak to się dzieję na polu np. 3421. Na upartego można to uznać za niesprawiedliwe dla anglosasów.
Ja to rozwiązałem tak. Jeżeli jednostka jest w trakcie przekraczania rzeki, bo wydaławięcej PR to się stawia żeton pomocniczy (pomagają w tym niebieskie żetony normanów, lub żetony mostów z B35). Ma wtedy SK co oddziałuje na drugą stronę rzeki, więc musi walczyć, i musi zostać zaatakowana.
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14488
Skąd: warszawa
Wysłany: Śro 01 Lis, 2017   

nie do końca rozumiem, jeżeli bowiem wchodzi się w Sk przeciwnika nalezy z nim walczyć
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
skalord
St. szeregowy



Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 51
Skąd: Lonigo, Wlochy
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Strumyk raz zajmuje na mapie 1 cały hex (i powinno zawsze tak być, bo na całej swojej długości jest zawsze tak samo szeroki), a raz biegnie pomiędzy przedziałem dwóch hexów.
W pierwszym wypadku strumyk jest nie tylko przeszkodą w walce, ale też w trakcie ruchu, bo wejście na hex ze strumykiem pociąga ze sobą 1+1 PR. Jest wtedy wiadomo dokładnie jaka ze stron przechodzi przez strumyk. Wyjaśnia się też kwesta ze strefą kontroli, bo jeśli stoję na strumyku, będę walczył z jednostkami po drugiej stronie.
https://zapodaj.net/342d3468e0cf7.jpg.html

Jak stoi się na hexie dzielony na pół to podejście do przeciwnika, nie pociąga za sobą wydania dodatkowego punktu ruchu. W dodatku, żadna ze stron nie jest zmuszona do walki z przeciwnikiem, bo SK nie oddziałuje na drugi brzeg.
https://zapodaj.net/4d7391c8d757d.jpg.html

Więc by pokazać gdzie jednostka stoi, używałbym żetonu pomocniczego. Stojąc na polu dzielny na pół ze strumieniem, wydając jeden punkt ruchu, i stawiając żeton pomocniczy, jednostka przechodzi przez strumień i może walczyć z przeciwnikiem po drugiej stroni. Jak nie płaci to nie walczy.
https://zapodaj.net/e1e46ca926a8e.jpg.html
 
     
Wojciech Zalewski
Generał (wydawca)


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 15 Mar 2004
Posty: 14488
Skąd: warszawa
Wysłany: Pią 10 Lis, 2017   

skalord napisał/a:
Strumyk raz zajmuje na mapie 1 cały hex (i powinno zawsze tak być, bo na całej swojej długości jest zawsze tak samo szeroki), a raz biegnie pomiędzy przedziałem dwóch hexów.

Przyroda jest nieokiełznana
_________________
https://www.facebook.com/...?ref=ts&fref=ts
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 8