Własne zasady |
Autor |
Wiadomość |
Grisznak
Porucznik


Pomógł: 4 razy Dołączył: 01 Cze 2006 Posty: 748 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: Wto 11 Lip, 2017 Własne zasady
|
|
|
Kilka moich zasad, wprowadzonych po pierwszych rozgrywkach:
Teren:
Miasta (czarne kropki) dają modyfikator +1 do obrony. Miasta z fortyfikacjami stałymi nie dają tego modyfikatora.
Ruch:
Jednostka, która rozpoczyna ruch na polu nie sąsiadującym z jednostkami przeciwnika może poruszyć się o jedno pole więcej, pod warunkiem, że podczas wykonywania ruchu nie znajdzie się na polu sąsiadującym z jednostkami przeciwnika i nie zakończy ruchu na takim polu.
Jednostki piechoty o sile 1:
Jeśli na polu z terenem czystym znajduje się nieumocniona jednostka piechoty przeciwnika o sile 1, to podczas ruchu oddziały przeciwnika mogą wchodzić i przechodzić przez takie pole. W przypadku kiedy na początku swojej fazy ruchu jednostka taka znajduje się na jednym polu z jednostką przeciwnika, musi ona się wycofać na najbliższe wolne pole. Jeśli takiego nie ma, ulega ona eliminacji.
Powyższa zasada nie ma zastosowania przy wchodzeniu na pole, kiedy trzeba było przekroczyć rzekę.
Odwrót:
Jeśli oddział wykonuje odwrót, a przeciwnik zajmuje pole, z którego wycofał się obrońca, należy wykonać test morale dla obrońcy. Morale wynosi 8 dla Polaków, 7 dla Bolszewików. Jego modyfikatory to:
+2 za sztab na tym samym polu
+1 za sztab na sąsiednim polu
+2 za bazę zaopatrzeniową
+1 za miasto/umocnienia
-1 jeśli atak prowadzony był z co najmniej trzech kierunków
-1 jeśli wśród atakujących była kawaleria
-1 jeśli atakujący używał czołgów
-1 jeśli atakujący używał samolotów
-1 jeśli obrońca posiada łącznie 2 lub 1 PS
Test wykonuje się przez rzut 2K6. Wynik niższy od morale oznacza dla obrońcy stratę 1 PS i przejście w stan reorganizacji.
Bazy zaopatrzenia:
Po zajęciu wrogiej bazy zaopatrzenia należy położyć na danym polu żeton 4 PS, które można rozdysponować między wchodzące na to pole jednostki.
Kawaleria:
Jeśli w ataku na nieumocnionego przeciwnika w terenie czystym uczestniczą 2 lub więcej PS kawalerii, to atakujący otrzymuje modyfikator +1. |
_________________
The super-dreadnought fitted with Western technology at Vickers in England, Kongou has arrived!
Even in the Pacific Theatre, I'll use the power of my speed to be of great use! Look forward to it! |
|
|
|
 |
QJ
Plutonowy


Dołączył: 20 Lip 2007 Posty: 160
|
Wysłany: Wto 29 Sie, 2017
|
|
|
Ruch:
Czyli taki przepis 4.12 zmodyfikowany przez (na) 4.13?*
Jednostki piechoty o sile 1:
A jeśli wejdę na to pole jednostką o sile tylko 1 a przeciwnik w własnej wejdzie jedn. o sile np. 5 to czy nie istnieje możliwość że mnie "zadepcze" lub wjedzie kawalerią i rozjedzie?
Odwrót:
... obrońca traci 1 PS i przechodzi w stan reorganizacji, to może "sprawdza czy" przechodzi w stan reorganizacji 2k6 na morale?
Bazy zaopatrzenia:
Ja dałbym tu losowe punkty, k6 tyle ile wypadnie tyle zostaje. Większość w trakcie wycofywania się plądruje składy i magazyny i wątpię że robią to zawsze jednakowo. Przeważnie coś pozostaje (1) a przyjmując że 6 to średnio połowa siły dywizji to niezły bonus.
Kawaleria:
Jeśli tym przeciwnikiem jest tylko piechota.
*Czekam niestety jeszcze na "Poland 1920" więc bazuje na "Polska 1939". |
_________________ Soldiers marching onward into dust! |
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
| Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8 |
|